Иностранный язык

Урок 30.05.2020

10класс

1. Напишите прилагательные в отрицательной форме и переведите:
 Make these adjectives negative using prefixes UN-; IL-; IM-; IR-; DIS-; MIS-; IN-; -LESS.
1.likely, 2.pleasant, 3.legal, 4.possible, 5.active. 6.lucky, 7.understand, 8.help, 9.literate, 10.mortal.

2. Choose the correct modal verb.
  1. Sorry, I’m late. – You might/should wear a watch.
  2. Could/Would I use your mobile phone, please? – Yes, of course.
  3. We mustn’t/needn’t go shopping this week, we’ve got plenty of food.
  4. Should/May I borrow your book, please?
  5. You mustn’t/shouldn’t park your car on double yellow lines.
  6. You shouldn’t/mustn’t be so rude with Mary, she is very sensitive.
  7. You should/must obey the laws, or you will get in jail.

11 класс
 Ты со своей семьёй отдыхаешь на Чёрном море. Напиши своей подруге/другу небольшое письмо. Опиши город, в котором вы живёте, гостиницу и своих новых друзей, с которыми ты познакомился. Не забудь спросить, как у нее дела и соблюсти все нормы написания писем.
Текст должен содержать 40 – 50 слов.



Урок 28.05.2020

10 класс
Part 3.USE of ENGLISH (Grammar and Vocabulary) (14 points)
Task 1. Прочитайте предложения. Преобразуйте слова, напечатанные в конце строк, так чтобы они грамматически соответствовали предложению. Запишите слово.
 
1.     The teacher expected ____ to do homework. (he)
2.     He didn’t see the schoolboys bulling a disabled person. If he _____them, he would have stopped them. (see)
3.     I would prefer _____ at home and watch TV. (stay)
4.     The number of the seat _____ on your boarding pass. (to write)
5.     Your dress looks smart. Have you made it _____? (you)
6.     TV is one of _______ inventions and I don’t see any danger in it. (useful)
7.     _____you ever _______ to a youth or a student camp? (to be)
8.     ____ he usually ______ on well with his classmates? (to get)
9.     He will use five steps to resolve the conflict if he ____ a problem. (to have)

Task 2. Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами, так чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Запишите слова.

When people  1________ with each other, they may have conflicts.
agree
Conflicts happen when people have different ideas or   2__________.
value
It isn’t always  3___________to prevent conflicts by peaceful  means.
possibility
We must try to resolve conflicts   4____________  because
peaceful
they can lead to  5 ___________  or bad relations between people.
violent

11 класс

Викторина: Landeskunde (14 минут)=14 баллов
Thema: Deutschland. Land und Leute
1.Wo liegt Deutschland?
a) im südlichen Mitteleuropa;
b) im Mitteleuropa;
c) im Westeuropa;
d) im Osteuropa.

2.Wie sind die Staatsflagge der BRD?
a) schwarz – weiß– rot;
b) rot – gelb – schwarz;
c) grün – gelb – schwarz;
d) schwarz – rot – golden.

3.Wie viele Staaten sind Deutschlands Nachbarstaaten?
a) 6; b) 8; c)9; d)10.

4.Wieviel Bundesländer hat Deutschland?
a) 10; b) 12; c) 16; d) 15.

5.Was ist auf dem Wappen Berlins dargestellt?
a) der Wolf; b) der Tiger: c) der Bär; d) der Hase.

6.Welche Städte sind Stadstaaten?
a) Berlin, Bremen, Hamburg;
b) Sachsen, Hessen, Bayern;
c) Brandenburg, Saarland, Thüringen;
d) Niedersachsen, Sachsen- Anhalt, Rheinland- Pfalz.

7.Wie groß ist die Bevölkerung Deutschland?
a)51,2 Mio; b) 72 Mio; c) 95 Mio; d) 81,8 Mio.

8.Nennt man den Fluß, der von Westen nach Osten fliesst..
a)die Donau; b) die Elbe; c) der Rhein; d) die Oder.

9.Wie heißt der größte Berg der BRD?
a)die Alpen; b) die Zugspitze; c) der Harz; d) die Erzgebirge.

10.Welche Gruppe der Ausländer ist seit langem die größte in Deutschland?
a)Italiener; b) Polen; c) Türken; d) Griechen.

11Wer war der wichtigste Kirchenreformator?
a) Emphraim Lessing; b) Martin Luther;
c) M. Frisch; d) J.R. Becher.

12.Wer gilt als erste deutsche König?
a) der Frakenherzog Konrad I.; b) Kaiser Frank; c) Bismark; d) Wilhelm II.


13. Wie heißt der erste Reichskanzler?
a) Otto I; b) Heinrich der Löwe; c) Bismark; d) Friedrich I.

14. Wann war der Erste Weltkrieg?
a) 1914; b) 1907; c) 1941; d) 1903.

Урок 27.05.2020

10  класс
Part 2.Reading (7 points)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А-G, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1-8. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

1. International language
2. English was not for everyone
3. American English
4. Necessary for communication
5. Former British colonies
6. The Norman conquest of England
7. Efficient ways to learn English
8. English-speaking countries

A. The problem of learning languages is very important today. Foreign languages are socially demanded especially at the present time when the progress in science and technology has led to an explosion of knowledge and has contributed to an overflow of information. The total knowledge of mankind is known to double every seven years. Foreign languages are needed as the main and the most efficient means of information exchange of the peoples.

B. Today English is the language of the world. Over 300 million people speak it as a mother tongue. The native speakers of English live in Great Britain, Australia, New Zealand and the United States of America. English is one of the official languages in the Irish Republic, Canada, the South African Republic. As a second language it is used in the former British and US colonies.

C. English is not only the national or official language of some thirty states which represent different cultures, but it is also the major international language for communication in such areas as science, technology, business and mass entertainment. English is one of the official languages of the United Nations Organization and other political organizations. It is the language of literature, education, modem music, international tourism.

D. What did the Norman Conquest do to England? It gave it French kings and nobles who brought with them the French language. After the Norman Conquest there were three languages in England. There was Latin, the language of the church in which all learned men wrote and spoke. Then there was French, the language which the kings and nobles spoke and wrote. Finally, there was the English language which remained the language of poor people who did not understand French or Latin but spoke only English.

E. So far there is no universal or ideal method of learning languages. Everybody has his own way. Sometimes it is boring to study grammar or to learn new words. But it is well known that reading original books in English, listening to the BBC news, communicating with the English speaking people will help a lot. When learning a foreign language you learn the culture and history of native speakers.
F. The conquest of England by the Normans began in 1066 with the battle of Hastings, where the English fought against the Normans. The conquest was complete in 1086. Who were these Normans who conquered England? They were Vikings or 'Norsemen', men from the North. Some 150 years before the conquest of England they came to a part of France, opposite England, a part which we now call Normandy.

G. The beginning of 1600th was the English colonization of North America and the creation of an American dialect. Some pronunciations and usages didn’t change when they reached the American shore. In certain respects, American English is closer to the English of Shakespeare than modem British English is. Some "Americanisms" are actually originally British expressions that were preserved in the colonies while lost at home (e.g., fall as a synonym for autumn, trash for rubbish, loan as a verb instead of lend).

A
B
C
D
E
F
G








11 класс
Выбери подходящее описание для каждого слова и установи соответствие.
1.     Urlaub   2. Wettkampf    3.Fitness-Center    4. Alpen   5. Fahrrad   6. Stadion  7.Ziel
1.Eine Gegend, in der man Skifahren kann._____________________
2.Hier macht man Bodybuilding._____________________________
3. Ein Sportgerät, das auch ein Transportmittel ist._______________
4.Das Ende einer Radtour.___________________________________
5.Für viele Arbeitnehmer die schönste Zeit im Jahr._______________
6.Wenn zwei Mannschaften gegeneinander spielen.________________
7.Wo man hingeht, um ein Fußballspiel anzusehen._______________

Урок 26.05.2020

10 класс
1. Put the adjectives into the correct form.
1. The rabbit is (slow) than a cheetah, but the snail is (slow) of all.
2. Children these days seem to become ( rude) and ( rude).
3. Which of these houses is (expensive)?
4. He had to admit that Mary was much ( slim) than her sister.
5. To get promotion you must work ( hard) and be (responsible).
2. Match the words соедините слова:
1.     Hang out
A window shopping
2.      Surf
B the Internet
3.      Go
C text messages
4.     Send
D online
5.     Chat
E with friends

11 класс    СТРАНОВЕДЧЕСКАЯ ВИКТОРИНА1.Wie heißt der beste deutsche Rennfahrer?
a.      Michael Schumacherb.     Simon Bredc.      Fritz Schumann2. Diese Stadt nennt man “Deutschlands Tor zur Welt”a.      Hamburg
b.     Bremen
c.      Berlin
3.Jedes Bundesland der BRD hat ______
a) sein Parlamentb) seine eigene Landesverfassungc) seinen Bundestag4.Das Bundesland, das an 2 Meeren liegt: Nord -und Ostsee, ist ___________.
a.      Niedersachsenb.     Schleswig-Holsteinc.      Mecklenburg-Vorpommern5.Die Autos „Volkswagen“ produziert man in___.
a) Münchenb) Stuttgartс) Wolfsburg
6.Die Hauptsehenswürdigkeit der Stadt Potsdam ist ____a.      Sanssoucib.     Mauerc.      Dom7.Wo steht die Bronzefigur eines Sowjetsoldaten?a.      in Kölnb.     in Dresdenc.      in Berlin8.Auf welchem Gebiet der Wissenschaft ist Georg Simon Ohm weltbekannt?a.      Physikb.     Chemiec.      Literatur9.Von wem wurde der Buchdruck erfunden?a.      J.W.Goetheb.     Martin Lutherc.      Johannes Gutenberg10.Der geniale __ Komponist Wolfgang Amadeus Mozart wurde am 27. Januar 1756 geboren.
a) deutscheb) österreichischec) schweizerische11.Wofür hat Albert Einstein den Nobelpreis 1921 erhalten? a) für das periodische System der Elementeb) für die Relativitätstheoriec) für die Atombombe12. ... ist kein deutscher Wissenschaftler.a) Röntgenb) Armstrongc) Diesel13.Was ist die «Deutsche Märchenstraße»?a) eine Straße in Kasselb) eine touristische Routec) ein Buch14.Das Schulsystem in der BRD hat ___ Stufen.a) 2b) 3c) 415.Das olympische Stadion mit dem größten und teuersten Dach der Welt befindet sich in _
a.      Bremenb.     Erfurtc.      München

Урок 25.05.2020

10 класс
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений А 1 – А8 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False), и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3- Not stated).
Such pastime as playing video games is gaining more and more popularity nowadays all over the world. There are numerous reasons for this and, first of all, playing computer games is the best way for many people to forget about their routine job and everyday problems they have to face in real life.
The first prototype of modern computer games was invented in 1947 at the moment there are a lot of companies focused on development and production of computer games. There are game designers and programmers, sound designers and musicians, graphic designers and producers. They are all called game developers. It takes a lot of effort and money to produce a game and it is a serious business.
Nowadays, when nearly everyone has PC or a notebook with the Internet connection, online games become more and more popular. Some of them imitate real life in many aspects, as the player can communicate with characters and other players, they can marry and sometimes even have children while there are still battles and guests for those who are not interested in starting relationship.
Being a wonderful way to relax and spend free time playing computer games may also become a serious problem when a person gets too addicted to it or obsessed with the world on the screen. Some people may consider real life too dull and boring, compared to the exciting adventures they have in the game, and it may even lead to associating oneself with the favorite character. Spending a lot of time in front of the screen may also cause problems with eyes and spine.
A1 Video games become more and more popular nowadays.
1)True                  2) False                      3) Not stated
A2 Only few people work at the development of a game.
1)True                  2) False                      3) Not stated
            A3 Communicating with other players is more interesting than actually playing the game.
1)True                  2) False                      3) Not stated
             A4 One may become obsessed with his or her favorite.
1)True                  2) False                      3) Not stated
             A 5 Spending hours in front of the computer screen is unhealthy.
1)True                  2) False                      3) Not stated
             A6 There are 5 big companies producing computer games.
1)True                  2) False                      3) Not stated
    
               A7 Some people think computer games are more exciting.
1)True                  2) False                      3) Not state
               A8 Computer games never try to imitate real life.
1)True                  2) False                      3) Not state

11 класс  Немецкий язык
1. стр. 255- 258  VII. упр.2-  прочитайте о великих немецких ученых
a) прочитайте текст, b) составьте таблицу важных событий в немецкой истории.

Урок 20.05.2020

II. USE OF ENGLISH (GRAMMAR/ VOCABULARY) (6 points).
a) Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами после номеров 1-7, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.
VOTING A DUTY AND A PRIVILEGE
1. One of the most important rights for U.S. ____________ CITY is the right to vote.
2. Voting is a duty in a _____________ democracy. REPRESENT
All citizens should vote to choose decent
3. people to be the federal, state, and local ____________ LEAD
Before citizens vote, the must register to vote in their state.
4. You do not have to pay for ___________________. REGISTER
Everyone should also learn about the candidates and issues
5. in the election. We can get _________________ by reading INFORM
newspapers or listening to the news on TV and the radio.
People must be active. They must work with organizations
6. to make their communities and states _______. GOOD
b) Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами №1-7. Эти номера соответствуют заданиям №1- 7, в которых представлены возможные варианты ответов. Напишите номер выбранного вами варианта ответа.
Roosevelt and the Great Depression (7 points)
When Roosevelt became president, on March 4, 1933, and with his wife , Eleanor Roosevelt, moved into the White House, the Great Depression was at its  1_______. The American depression had begun with the stock market crash in New York City in October 1929. As a result, the banking system had collapsed. Many states had declared so-called bank holidays to    2 _________ banks from being ruined when their clients withdrew all their money. People who had been successful suddenly found themselves penniless overnight. Sixteen million or more people were unemployed, and many had been out of 3__________ for a year or even longer. In 1932 nearly two million Americans were without homes moving from one locality to another. They were what Fortune magazine called the Depression’s “wandering population”. Whether Americans would be 4_________ with the new leadership depended on Roosevelt’s success in bringing aid to those in distress and in achieving some measure of economic improvement. Roosevelt’s first inaugural address, with its promise to make war upon the depression and its final phrase, “the only thing we have to fear is fear 5________, “brought a new style to the U.S. presidency. Roosevelt was 6________, both in himself as a leader and in the American people. The prospect of change offered hope to the millions of people trapped in the depression. But the desp air and the bitterness which people felt took time to 7______ away.
1. A) beginning B) worst C ) middle D) centre
2. A) not give B) convince C ) prevent D) protrude
3. A) home B) house C ) work D ) employment
4A) glad B) satisfied C ) joined D) helpful
5. A) us B) ourselves C ) oneself D) itself
6. A) confident B) honest C ) believed D) reserved
7. A) pass B) leave C) put D) keep



11 класс  Немецкий язык
1. стр. 251- 255   VII. упр.1-  переведите слова
a) прочитайте текст, b) поставьте в правильной последовательности, c) переведите,           d) ответьте на вопросы.

Урок 19.05.2020

10 класс
Контрольная работа
I. Прочитайте текст и заполните пропуски A-частями предложений, обозначенными цифрами 1-7. Одна из частей в списке 1-7лишняя. Занесите цифру, обозначающую соответствующую часть предложения, в таблицу.
A constitution may be defined as the system of fundamental principles according to A ______.  A good example of a written constitution is the Constitution of the United States, formed in 1787.                                                                                                                                                    The Constitution sets up a federal system with a strong central government. Each state preserves its own independence by reserving to itself certain well defined powers such as education, taxes and finance, internal communications, etc. The powers B _______ are those dealing with national define, foreign policy, the control of international trade, etc.
Under the Constitution power is also divided among the three branches of the national government. The First Article provides for the establishment of the legislative body, Congress, and defines its powers. The second does the same for the executive branch, the President, and the Third Article provides for a system of federal courts.
The Constitution itself is rather short, it contains only 7 articles. And it was obvious in 1787 C _____. So the 5th article lays down the procedure for amendment. A proposal to make a change must be first approved by two-thirds majorities in both Houses of Congress and then ratified by three quarters of the states.
The Constitution was finally ratified and came into force on March 4, 1789. When the Constitution was adopted, Americans were dissatisfied D______. It also recognized slavery and did not establish universal suffrage.
Only several years later, Congress was forced to adopt the first10 amendments to the Constitution, E ______. They guarantee to Americans such important rights and freedoms as freedom of press, freedom of religion, the right to go to court, have a lawyer, and some others.
Over the past 200 years 26 amendments have been adopted F _____. It provides the basis for political stability, individual freedom, economic growth and social progress.
1. which are given to a Federal government
2. because it did not guarantee basic freedoms and individual rights
3. but the Constitution itself has not beenchangeds
4. so it has to be changed
5. which a nation or a state is constituted and governed
6. which were called the Bill of Rights
7. that there would be a need for altering it




11 класс  Немецкий язык
1. стр.249– 251  упр.1- 2 a), b), c), d) ответить на вопросы

Урок 18.05.2020

10 класс
1. Progress Check P.155 -156 ex. 3-5



11 класс  Немецкий язык
1. стр.245 – 248 упр.2 a), b), c), d), e)


 Урок 13.05.2020

10 form Section 4  East or West?
1. Ex.84 p.147
2. Ex.85 p.148
3. ex.86
3. p.153 переведите слова  (1-4 столбики)

11 класс   немецкий язык     Stunde 17  Тест  Orden Russlands

Установите   соответствие между заголовками 1-8 и текстами A-G. В задании один заголовок лишний.
A
        Der erste Orden Russlands, der Andreas-Orden, wurde 1698 von PeterI. gestiftet. Zu dem Orden gehören ein Stern mit der Devise ”Für Treue und Glauben”, eine goldene Kette, die aus Staatswappen und Kreuzen besteht, sowie ein hellblaues Moireband. Erster Ritter dieses Ordens war Feldmarschall Golowin; als sechster erhielt  PeterI. 1703 den Andreas-Orden dafür, dass er in der Mündung der Newa zwei schwedische Schiffe aufgebracht hatte. Mit dem Andreas-Orden würdigte man die herausragenden russischen Truppenführer Suworow, Rumjanzew, Kutusow u.a.
  B
        Der 1725 von PeterI. erdachte Alexander-Newski-Orden wurde nach seinem Tode von KatharinaI. gestiftet. Er trägt das Motto ”Für Dienst und Vaterland”; mit diesem Orden zeichnete man sowohl Militärs als auch Zivilisten aus.
 C
        1735 wurde in Holstein der vierklassige Orden der Heiligen Anna gestiftet, den man 1797 in das russische Ordensstatus übernahm. Die Devise des Ordens lautet: ”Dem Wahrheitsliebenden, Freund der Frömmigkeit und Treue”. Den Orden erster Klasse trug man auf einer breiten Scharpe, der zweiten Klasse - am Hals, der dritten Klasse - im Knopfloch, der vierten - am Knauf einer Ehrenwaffe. Er hatte die Aufschrift “Für Tapferkeit” und wurde nur an Armeeangehörige verliehen.
 D
        Die höchste Militärauszeichnung war der vierklassige Georgs-Orden, den Katharina II. 1769 einführte; es handelt sich um ein weiβemailliertes Goldkreuz mit der Darstellung des Heiligen Georg; dazu gehört ein Stern mit der Devise: ”Für treue Dienst und Tapferkeit”. Mit dem ersten Georgs - Orden zeichnete
Katharina sich selbst aus. Während der knapp 150 Jahre, die zwischen seiner Stiftung und dem Umsturz von 1917 lagen, wurden 25 Personen mit dem Georgs-Orden erster Klasse dekoriert, darunter der Feldmarschall Rumjanzew, der Fürst Potjemkin sowie die groβen russischen Heerführer Suworow und Kutusow.
        Neben dem Orden des”Heiligen Georgs” sehen wir auf einem gestreiften Band das Georgskreuz. Hierbei handelt es sich nicht um einen Orden, sondern um ein militärisches Ehrenzeichen, das 1807 in einer Klasse eingeführt wurde; 1856 wandelte man das Georgskreuz in eine vierklassige Auszeichnung um. Die Kreuze erster und zweiter Klasse waren aus Gold, der dritten und vierten aus Silber. Ein mit diesem Kreuz belobigter Soldat unterlag in der Armee keinen körperlichen Züchtigungen mehr. Während des Ersten Weltkrieges würdigte man persönliche Tapferkeit von Offizieren mit dem Georgskreuz.
E
        1782 wurde der Orden der “Heilige Wladimir”, ein goldenes Kreuz mit roter Emaillierung und schwarzem Rand, in vier Klassen eingeführt. Ausgezeichnet wurden hiermit militärische und zivile Leistungen sowie langjährige Staatsdienst. Die Devise des Wladimir-Ordens lautete ”Nutzen, Ehren, Ruhm”.
F
        Der “Weiβe Adler” auf blauem Band und der “Heilige Stanislaw” auf rotweiβem Band  gingen 1831 in das Ordensstatus ein. Vor 1917 wurden lediglich Angehörige des Militärs, des Zarenhofes, Staatsdiener und die Geistlichkeit mit Orden bedacht. Bauern und Kleinbürgern verlieh man keine Orden.
 G
        In der Weltgeschichte der Ehrenzeichen kommt dem 1714 von Peter I.
etablierten Katharinen-Orden eine Sonderstellung zu. Hierbei handelt es sich um einen Orden für Frauen, den Peter zum Gedenken an den Türkischen Feldzug von 1711 gründete. Mit dem ersten Orden dekorierte er seine Gemahlin Katharina.

1 – Diese Auszeichnung gewährleistete Privilegien.
2 – Die ehemalige Dienerin wurde mit diesem Orden ausgezeichnet.
3 – Der Ordensstifter war nicht der erste.
4 – Die Idee wurde von einem anderen Monarchen verwirklicht.
5 – Damit konnten Geistliche ausgezeichnet werden.
6 – Man trug ihn nicht nur im Knopfloch.
7 – Der Orden wurde in den achtziger Jahren des 18. Jahrhunderts gestiftet.
8 – Das war der teuerste Orden Russlands.

Урок 12.05.2020

10 form    Section 4  East or West?
1. Ex.81 p.147 (ответьте на вопросы в тетради, используя ниже приведенные словосочетания)
2. Ex. 82-83 Напишите: чем отличается стиль жизни города от села.
3. p.153 переведите слова  (4 столбик)

11 класс   немецкий язык     Stunde 16    Тест 1Прочитайте текст. Преобразуйте слова в конце строк так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Das Panorama – Museum “Die Schlacht bei Borodino”1.     Im Krieg gegen Russland ..... Napoleon der Eroberung Moskaus entscheidende Bedeutung bei. (MESSEN)2.     Moskau wurde zum Zentrum des Widerstandskampfes gegen den ..... (FEINDLICH) .
3.     1812 wurde die Moskauer Volkswehr gebildet, zu  ..... Anführer Michail Kutusow gewählt wurde.( DIE)4.     Bald darauf wurde er zum Oberbefehlshaber der russischen Armee .....( BERUFEN)5.     In der ..... von Moskau fand am 7. September 1812 die Schlacht bei Borodino statt, die  6.     den  .....  der Eroberungspläne Napoleons vorausbestimmte. (NAH, ZUSAMMENBRECHEN)7.     Der Museumskomplex befindet sich an ..... Stelle.( HISTORISCH)8.     Vor der ..... nach Moskau lag einstmals das Dorf Fili, wo im September 1812 Kutusow den Militärrat zusammenberief. Zum Museumsensemble gehört auch die „Kutusow-Hütte“. ( EINFAHREN)9.     Vor dem Museum ..... ein Denkmal für den russischen Heerführer errichtet (Bildhauer N. Tomski).( WERDEN)10.  Das Panorama – Museum wurde 1962 anläβlich des 150. Jahrestages des ..... Krieges 1812 eröffnet.( VATERLAND)11.  Das Panorama “Die Schlacht bei Borodino” wurde von Franz Rubo …. (SCHAFFEN) 

Урок 11.05.2020

10 класс Section 4  East or West?1. Ex.77 p. 146 (переведите слова в тетрадь)
2. Ex.78
3. ex. 79  Answer the questions (в тетради)
4. ex.80 Выпишите в 2 колонки и дополните своими мыслями.
5. p.153 переведите слова  (3 столбик)
 11 класс   немецкий язык                Stunde 15
1.     Seite 158- 159 Прочитайте информацию- статистику.
2.     Ответьте на вопрос и напишите: что нового вы узнали.

Урок 06.05.2020

10 класс Section 4  East or West?1. Ex.71 p. 144 (в тетради)
2. Ex.72  Напишите страны, которые ассоциируются со следующими словами.
3. ex. 75
4. ex.76
5. p.153 переведите слова  (1 и 2 столбики)
 11 класс   немецкий язык                Stunde 14
1.     Seite 156 Ubung 5 Beantworten Sie die Fragen!.(письменно)
2.     Seite 157 Ubung 7  Прочитайте информацию и выпишите: что нового вы узнали.

Урок 05.05.2020

10 класс     Unit 4   Lesson 13   Section 3   My circle of friends
1.     Ex.68 p. 142 Read the interviews with  some young people  и  напишите: какой или какие вопрос(ы) были заданы молодым людям (напишите)
2.     p. 143 ex70 по плану напишите мини- проект « Любовь и дружба» (100-120 слов)
  11 класс              Stunde 13
1.     Seite 154  Ubung 1  Beantworten Sie die Fragen!.
2.     Seite 154 -155   Ubung 2  Прочитайте отрывок из книги и найдите: о каких важных проблемах цивилизации здесь говорится.
3.     Seite 155 Ubung  3

Урок 29.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4   Lesson 12   Section 3   My circle of friends
1.     Ex.64 p. 141 Read the text and  put the paragraphs in the  correct order  (ответ в тетрадь)
2.     p. 142 ex. 65 ответьте на вопросы, используя текст (ответы  в тетрадь).
3.     ex. 66 напишите рассказ  о прочитанной пьесе или спектакле, который вы посмотрели, используя текст (10-12 предложений).

Для 11 класса:


      Stunde 12
1.     Seite 151  Ubung 7   прочитайте и переведите: какие документы надо приготовить для поступления на работу.
2.     Seite 152  Ubung 7b Прочитайте и познакомьтесь: как правильно оформить письмо-заявку на работу.
3.     Seite 153  Lebenslauf (напишите резюме по образцу)

Урок 28.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4   Lesson 11   Section 3   My circle of friends1.     Ex.59 p. 140 Read the text and answer the questions (ответ в тетрадь)
2.     p. 141 ex. 60 составьте  ответы на вопросы, используя текст.3.     ex. 61 составьте рассказ  о дружбе и друзьях, используя план (10-12 предложений)4.     p. 153 переведите слова и учите

Для 11 класса:


Stunde 11
1.     Seite 148  Ubung 2   ответьте на вопросы: как  обстоит дело  с  выбором профессии.
2.     Seite 149 Ubung 3 Выберите наиболее важные советы для вас и переведите эти предложения
3.     Ubung 5 Познакомьтесь со статистикой профессий  и напишите наиболее значимые по вашему мнению.

Урок 27.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4   Lesson 10   Section 3   My circle of friends
1.     Ex.57  p. 139 Read the text  (ответ в тетрадь)
2.     p. 139 составьте рассказ по картинке 10-12 предложений).
3.     p. 153 переведите слова

Для 11 класса:


Stunde 10
1.     Seite 148  Ubung Расставьте в порядке убывания: кто и что оказывает на вас в выборе профессии.
2.     Seite 145 Ubung 2 Ответьте на вопросы
3.     Ubung 3 Переведите советы психолога

Урок 22.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4   Lesson 9    Section 3   My circle of friends1.     Ex.47  посмотрите на картинки и ответьте на 2 вопроса (ответ в тетрадь)
2.     Ex. 48  переведите высказывания о дружбе, выберите одно, которое вам больше понравилось.
3.     Ex. 49  «как вы выбираете друзей»  расположите причины по мере  убывания (ответ в тетрадь)
4.     Ex.51распределите слова по шкале
5.      Ex.52 составьте рассказ о вашем друге и о дружбе, используя ниже приведённые слова.

Для 11 класса:

Stunde 9
1.     Seite 144-   Ubung 10 Переведите, обращая внимание на порядок слов.
2.     Seite 145 Ubung 11 Прочитайте предложения  и заполните пропуски
3.     Ubung 1 b Ответьте на вопросы

Урок 21.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4 Lesson 8    Section 2   What hobbies do you prefer?
1.     Ex. 43  экзаменационного формата: подберите слова  (ответ в тетрадь)
2.     Ex. 44 Answer the questions (ответ в тетрадь), используя слова из рамочки: Dialogue vocabulary
3.     Ex. 46  напишите по следующему плану (ответ в тетрадь)

Для 11 класса:

Stunde 8
1.     Seite 143  Ubung 6 Прочитайте и переведите.
2.     Seite 144 Ubung 7 Прочитайте предложения  и поставьте правильный союз.
3.     Ubung 9  Переведите, обращая внимание на порядок слов.

Урок 20.04.2020

 Для 10 класса:
Unit 4   Lesson 7    Section 2   What hobbies do you prefer?1.     Ex. 34  подберите слова  (ответ в тетрадь)
2.     Ex. 35  распределите в 3 колонки
3.     Ex. 36  ответьте на вопросы (ответ в тетрадь)
4.     Ex.38  составьте рассказ о вашем хобби
5.     Ex.39  составьте рассказ по картинке, используя слова в рамочке

 Для 11 класса:

Stunde 7
1.     Seite 140-142   Ubung 1,2 Прочитайте правило: Придаточные предложения и подберите к каждой цифре букву
2.     Ubung Прочитайте предложения  и переведите.
3.     Ubung Соедините два предложения в одно, используя союзы(союзные слова)

Урок 15.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4 Lesson 6      Section 2   What hobbies do you prefer?
1.     Ex. 27  Прочитайте тексты и подберите заголовки (ответ в тетрадь)
2.     Ex. 28  Составьте вопросы (исходя из текстов): как проводят свободное время подростки (молодежь)
3.     Ex. 29 Выберите правильный вариант (опираясь на прочитанные тексты)
4.     Ex.30 Соотнесите  половинки, а затем найдите в тексте (ответы в тетрадь)
5.     Ex.31 Запишите: общее и различия времяпровождения (English/ Russian pastimes)
6.     H|W: ex.32 напишите письмо (следуя плану) как проводят свободное время подростки (молодежь) в России.
Для 11 класса:
Stunde 61.     Seite 137 – 138 UbungПрочитайте текст, переведите выделенные слова.
2.     UbungПрочитайте предложения  и вставьте  в предложения слова.
3.     Ubung 6, 7  Переведите слова. 

Урок 14.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4 Lesson 5      Section 2   What hobbies do you prefer?
1.      Ex. 23   (ответ в тетрадь)
    What hobbies do you know? -
    What hobbies do you prefer?
2.      Ex. 24 Аудирование: Биболетова 11 класс Аудиоприложения к УМК Enjoy English  Источник: https://rosuchebnik.ru/kompleks/enjoy-english/audio/uchebnik11/Стр.134  Аудиозапись № 50 ex.21 (наша стр. 131 учебника)
3.      Ex.25 ответы на вопросы в тетради
4.      H|W: ex.26 ответить письменно на вопросы, используя ниже приведенную лексику.

Для 11 класса:


Stunde 5Мое будущее: какие цели я ставлю перед собой?1.      S. 134 -135 Ubung 1 Какие черты характера  нужны? (заполнить таблицу, не переписывая: ставим цифру к пункту плана и + или -)
2.      Ubung 2  Lesen Sie den Text und beantworten die Fragen.
3.      H/A:  стр.137 исходя из текста, перечислите по образцу: что важно для будущих выпускников .

Урок 13.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4 Lesson 4      Where are you from?  City or country? Section 1 p.129-130             Развитие навыков чтения
1.      Ex. 18   (восстановите  лексические и логические связи внутри текста)
2.      Ex. 19, 20  Аудирование: Биболетова 11 класс аудиоприложение скачать бесплатно) в нашем учебнике с.129-130 ,а запись найдете, по этой ссылке Аудиоприложения к УМК Enjoy English  Источник: https://rosuchebnik.ru/kompleks/enjoy-english/audio/uchebnik11/Стр.134  Аудиозапись № 49 ex.20 (наша стр. 130 учебника)
 3.      Ex. 21 Подготовка к монологическому высказыванию (записываем в тетрадь)
4.      H/W: стр.130 упр.22 составляем проект «Будущее города или села» по плану.

Для 11 класса:

Stunde 4
Theme: Die Welt von morgen. Welche Anforderungen stellt sie an uns? Sind Sie darauf vorbereitet?
1.      Ubung 4 S. 130 – 133
Читаем мини-тексты о научно- техническом прогрессе: что общего?
2.      H/A: S.133 Ubung 5 составляем по циклограмме: Каким должен быть человек будущего.

Урок 08.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4 Lesson 3      Where are you from?  City or country?
 Section 1 p.126-127
1. Лексика:  ex. 13 p.126 расположить в порядке возрастания (в тетради)
2. ex. 14  
3. ex.15 словообразование (такие упр. встречаются в к/р) (в тетради)
4. Ex.16 (в тетради)
5. Д/з: ex. 16-17 (в тетради: составляем мини-проект по теме: «City or country? Where are you fromAdvantages/ Disadvantages».
( ответы в тетрадь и все задания переслать по почте: spitsyna59@mail.ru, ВК)

Для 11 класса:
Theme: Die Welt von morgen. Welche Anforderungen stellt sie an uns? Sind Sie darauf vorbereitet?
1.      Prufen Sie die Hausaufgabe. (Находим правильный перевод и соединяем)
1.      die Anforderung                                 a)  прилагать усилия
2.      das Paradies                                         b) обеспечение
3.      der Wasserstoff                                   c) требование
4.      die Krafte einsetzen                            d) рай
5.      fliehen                                                    e) медицинское обслуживание
6.      die Versorgung                                      f)  убегать, эмигрировать
7.      das Nahrungsmittel                              g) побуждать к ч-л.
8.      die medizinische Betreuung                h) водород
9.      zu  etw. anregen                                    i) продукты питания
1с, 2d, 3h , 4a, 5f, 6b, 7i, 8e, 9g
2.      Lesen Sie den Text auf der Seite 130,
3.      Beantworten Sie die Fragen auf der Seite 130 a, b
( ответы в тетрадь и все задания переслать по почте: spitsyna59@mail.ru, ВК)

Урок 07.04.2020

Для 10 класса:

Unit 4 Lesson 2       Where are you from? Section 1 p.125-126
1. Answer the questions:  ex. 8 p.125 (в тетради)
2. ex. 9
3. ex.10 ((в тетради)
4. Ex.11((в тетради)
5. Д/з: ex.12 p.126((в тетради: находим в тексте ответы и записываем начало предложения)
( ответы в тетрадь и все задания выслать по почте: spitsyna59@mail.ru, или ВК )

Для 11 класса:

Theme: Die Welt von morgen. Welche Anforderungen stellt sie an uns? Sind Sie darauf vorbereitet?
1.      Finden Sie die richtige Ubersetzung. (Находим правильный перевод и соединяем)
1.      die Anforderung                                 a)  прилагать усилия
2.      das Paradies                                         b) обеспечение
3.      der Wasserstoff                                   c) требование
4.      die Krafte einsetzen                            d) рай
5.      fliehen                                                    e) медицинское обслуживание
6.      die Versorgung                                      f)  убегать, эмигрировать
7.      das Nahrungsmittel                              g) побуждать к ч-л.
8.      die medizinische Betreuung                h) использовать силы
9.      zu  etw. anregen                                    i) продукты питания
2.      Lesen Sie den Text auf der Seite 128 B
3.      Beantworten Sie die Fragen auf der Seite 129 I, II
( ответы в тетрадь и все задания переслать по почте: spitsyna59@mail.ru или ВК)

Урок 06.04.2020

Для 10 класса:
Unit 4 Lesson 1       Where are you from? Section 1 p.124
1. Ex.1
2. Ex.2 Translate the words
3. Ex.3 Answer the questions (в тетради)
4. Ex. 4 (в тетради)
5. Ex.5 (Биболетова 11 класс аудиоприложение скачать бесплатно)в нашем учебнике с.125,а запись найдете, по этой ссылке Стр.131  Аудиозапись № 47 ex.6
Источник: https://rosuchebnik.ru/kompleks/enjoy-english/audio/uchebnik11/
Прослушайте запись и ответьте на вопрос упр.5 ( в тетради)
6. Д/З: p. 125 ex.7 написать эссе
Обратная связь: ВК, Почта: spitsyna59@mail.ru
Для 11 класса:
Theme: Die Welt von morgen. Welche Anforderungen stellt sie an uns? Sind Sie darauf vorbereitet?
1.      Ubung 1.Begrundet Ihre Meinung.
-        Beantwortet die Fragen:  a)  …        b)…      c)…
2.      Ubung 2. S. 126-128    Lesen Sie den Text.
-        Beantwortet die Fragen
-        I. Die Grundgedanke des Textes ist …..
-        II.  Antworten auf die nachfolgenden Fragen an.
3.      H/A: учить слова на стр. 134
(ответы на вопросы делать в тетради)
Почта: spitsyna59@mail.ru

Урок 18.03.2020

Стр. 123 упр. 4,5
Д/з: с.123 упр. 6 рассказ

Комментариев нет:

Отправить комментарий